my destiny

My photo
.>seterusnya akan tertegak kembali khilafah atas minhaj kenabian"

Friday 9 October 2009

SIS: Bertaubatlah! Buanglah Ideologi Femisime mu!




Press Release Jundu Syabab

(edisi ke-2)

Isu penyebatan ke atas Kartika benar-benar telah mendapat liputan yang meluas di dalam media, untuk menentang pelaksanaan hukuman sebatan ke atasnya. Hujah-hujah golongan ini ialah mereka mengatakan perlakuan sebatan itu sangat bertentangan dengan Hak Asasi Manusia, maka didalam hal ini, Sisters in Islam (SIS) muncul kehadapan menonjolkan diri mereka didalam masyarakat sekali lagi dalam usaha mengangkat hak-hak wanita. Persoalannya, apakah golongan feminis ini benar-benar telah membela golongan wanita yang tertindas???

Feminisme

Untuk mengupas soal SIS, mari kita tanya diri kita, apakah feminisme ini pemikiran yang berasal dari Islam? Pemikiran Feminisme itu sendiri muncul disebabkan ketidakadilan yang berlaku di barat ketika zaman kegelapan (dark ages) yang mana kaum perempuan dipandang sebagai sumber kepada segala kejahatan. Makanya, kedudukan perempuan ketika itu telah diletakkan dalam kedudukan yang paling rendah didalam masyarakat sehinggalah berlakunya revolusi perancis (french revolution). Bermula dari detik ini, para feminis mula mendengungkan isu kesamarataan antara lelaki dan perempuan. Jadi, disini kita sudah jelas bahawa pergerakan feminisme itu sendiri muncul disebabkan latar belakang masyarakat barat itu sendiri yang rosak.

Hak Asasi Manusia

Di dalam persoalan Hak Asasi Manusia (Human Rights) ini, Amerika sering mendabik dada mengatakan bahawa merekalah jaguh dalam memperjuangkan Hak Asasi Manusia. Sedangkan statistik pada tahun 2003 menunjukkan telah berlakunya 93,233 kes rogol di jantung peradaban sekular itu! Ini bermakna, setiap 6 minit akan berlaku 1 kes rogol, na'udzubillahi min dzalik! Kerosakan yang telah dicipta didunia mereka itu kemudiannya telah dibawa ke tanah-tanh umat Islam. Sebagai contoh di Malaysia sahaja, seramai 36,858 wanita ditahan kerana melacur diseluruh negara! (lihat: Berita Harian 5/10/09). Dimanakah SIS yang sering memperjuangkan hak wanita? Dimanakah pembelaan SIS terhadap wanita-wanita yang hanyut didalam sistem kapitalis ini? Atau pun SIS hanya berminat didalam isu-isu untuk mencabar kesucian agama Islam?

Agen Amerika

Seorang orientalis bernama Cheryl Benard, dibawah naungan RAND Corporation, sebuah badan inteligen Amerika telah menulis sebuah buku yang berjudul "Civil Democratic in Islam". Didalam buku tersebut, dia telah menyenaraikan enam isu utama yang harus digunakan untuk mengubah dunia umat Islam sesuai dengan acuan sekular iaitu:

1. Demokrasi
2. Hak Asasi Manusia
3. Hudud
4. Poligami
5. Isu pemakaian wanita Islam
6. Isu suami mendera isteri

Propaganda yang digunakan oleh barat telah berjaya mengubah pemikiran umat Islam sehinggakan seluruh dunia berusaha mendapatkan 'title' negara demokrasi yang terbaik, termasuklah negara Malaysia yang mendalwa diri mereka mengamalkan demokrasi yang adil. Isu Hak Asasi Manusia juga sering digunakan oleh barat untuk menjadikannya sebagai justifikasi ketika mereka menghina Rasulullah saw dengan dalih 'kebebasan bersuara' (freedom of speech). Hudud juga telah dilihat sebagai suatu hukuman yang bersifat kejam, kuno dan tidak bertamadun sehingga ada yang sanggup menghina hukum Allah ini dengan mengatakan jika hukum hudud ini diterapkan, nescaya akan ramailah orang yang kudung tangannya! Poligami pula sentiasa menjadi perbincangan hangat sehinggakan Malaysia sendiri telah membuat perundangan yang mewajibkan suami untuk meminta izin terlebih dahulu daripada isteri pertama untuk berkahwin lebih daripada satu, malah Di Indonesia pula lelaki-lelaki tidak dibenarkan secara mutlak untuk berkahwin lebih daripada satu! Media-media barat pula sering mememerangi pakaian wanita Islam seperti Perancis yang telah meluluskan undang-undang pengharaman pemakaian tudung ke atas pelajar sekolah, malah mereka mengatakan bahawa Islam telah menindas dan mengongkong wanita dengan pakaian yang sedimikian rupa! Undang-undang barat ini benar-benar telah mencelarukan pemikiran umat Islam sehinggakan munculnya istilah 'suami merogol isteri'???

Hairan sekali, rupa-rupanya apa yang SIS perjuangkan selama ini adalah sangat mirip kepada apa yang disarankan oleh orientalis barat itu! SIS juga berjaya mempopularkan kumpulan mereka dengan menolak hukum Allah yang qat'i iaitu poligami dan mengatakan bahawa memakai tudung itu tidak wajib!

Hakikat sebenarnya yang harus kita ketahui ialah bahawa SIS ini tidak lain tidak bukan adalah agen kepada barat dalam menghancurkan Islam. Untuk memastikan kejayaan mereka, mereka sanggup memutar-belit ayat Al-Qur'an dan Hadith sebagai justifikasi kepada hujah mereka. Mereka mendakwa bahawa "kemaslahatan sesorang individu hendaklah diletakkan pada diri manusia itu sendiri", "masyarakat ideal ialah masyarakat yang menyamaratakan lelaki dan perempuan agar mereka bebas berhubung".

Sesungguhnya apa yang dilakukan oleh SIS ini benar-benar telah melampau dan menghina ajaran Islam yang suci. Apa yang mereka bawakan bukanlah kesejahteraan, malah kerosakan yang lebih parah lagi, lihat saja angka penceraian di Malaysia yang semakin meningkat dari tahun ke tahun, menurut Statistik perceraian mengikut sumber Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dari tahun 1990 hingga 2001, kes-kes perceraian yang dilaporkan adalah 144,137 kes! Untuk sepanjang tahun 2007 dan 2008 sahaja, sebanyak 75,299 Kes Penceraian Rumahtangga telah direkodkan!

Masyarakat ideal sebeginikah yang diidam-idamkan oleh SIS? SIS telah menjadi barah pada umat Islam di Malaysia dengan menghancurkan hubungan suami isteri. Propaganda racun mereka iaitu "menuntut hak sama rata antara lelaki dan perempuan" telah membuatkan wanita-wanita mula mempersoalkan hukum Allah mengenai poligami lantas telah mengeruhkan hubungan suami isteri yang membawa kepada penceraian. Propaganda SIS juga telah berjaya meningkatkan "Andalusia" (Anak dara lanjut usia) di Malaysia. Seorang wartawan pernah bertanya kepada pengasas SIS, Zainah Anwar mengenai persoalan kenapa dia masih belum berkahwin. Zainah Anwar dengan bersahaja menjawab, " Saya tak kahwin lagi sebab tak mahu jadi hamba kepada lelaki!"

Islam sebagai penyelesai masalah

Sebagai seorang muslim, kita seharusnya mempercayai bahawa kemaslahatan itu hendaklah dikembalikan kepada syariat. Kalaulah kemaslahatan itu diserahkan kepada manusia untuk menentukan, sudah pastinya ia akan berubah-ubah. Sebagai contoh, kalau dahulu undang-undang di barat ialah perempuan yang tidak memakai skirt adalah salah disisi undang-undang, tetapi hari ini, mereka boleh saja untuk tidak memakai pakaian sekalipun di pantai-pantai mahupun di kelab-kelab. Inilah yang terjadi apabila mashlahat itu diserahkan kepada manusia untuk menentukan.

Didalam sebuah Negara Islam, negaralah yang bertanggungjawab mewujudkan sistem sosial Islam dan aturan keluarga Islam yang Islami dimana perempuan bertanggungjawab sebagai pengurus rumah tangga manakala lelaki adalah sebagai ketua rumah tangga.

Islam melindungi maruah wanita

Hal ini terbukti kerana di zaman jahiliyah, wanita telah diletakkan di tahap yang sangat hina sehinggakan apabila mereka mendapat berita bahawa mereka telah mendapat anak perempuan, dengan serta-merta wajah mereka akan berubah. Mereka merasa malu dan sangat marah atas kelahiran anak perempuan tersebut sehingga sanggup ditanam hidup-hidup! Inilah yang terjadi pada Saidina Umar ketika zaman jahiliyahnya.

Islam telah datang memartabatkan kedudukan wanita. Pernah terjadi suatu insiden di mana orang Yahudi daripada Bani Qainuqa' telah menjatuhkan maruah seorang wanita muslimah (sexual harrassment). Apabila Rasulullah saw mendengar sahaja berita tersebut, baginda telah mengepung perkampungan Bani Qainuqa' selama 5 hari sehingga seluruh Bani Qainuqa' itu dihalau keluar dari Madinah.

Hal yang sama juga telah berlaku kepada seorang wanita muslimah di Amuriah (sempadan antara Syria dan Iraq) yang telah diikat dan disingkapkan auratnya. Wanita muslimah itu telah menjerit dengan menyebut nama khalifah pada ketika itu, iaitu Khalifah Mu'tasim. Sebaik sahaja khalifah mendapat berita tersebut, tentera-tentera kaum muslimin telah diarahkan untuk memerangi kerajaan Rom tersebut yang mana kepala tentera berada dihadapan pintu kota Amuriah dan ekornya berada di kota Baghdad!

Khatimah

Pada tahun 2006, telah dikeluarkan surat dari sebuah penjara di Iraq. Di dalam surat tersebut wanita muslimah itu menceritakan tentang nasibnya di penjara. Dia menyatakan kesedihannya dengan mengatakan, didalam perutnya sedang mengangdungkan kekturunan babi dan kera diatas sebab dia diperkosa setiap hari oleh askar-askar Amerika! Kisah ini hanyalah salah satu daripada ribuan wanita muslimah yang tidak terbela. Feminisme pastinya tidak akan mampu menyelamatkan wanita muslimah daripada segala musibah yang berlaku ini.

Sesungguhnya, Islam tidak pernah membezakan antara lelaki dan perempuan kerana yang berbeza diantara mereka disisi Allah hanyalah taqwa.

No comments: